Je suis une baguette

Emelie: Tyvärr kommer det nog bli ett namnbyte på bloggen eftersom jag hittade en annan blogg med namnet Bind mig, mata mig (som även var något mer etablerad). Vet inte till vad bara, allt jag och Pierre kom på var redan upptaget. Har ni några bra förslag är det bara att spotta ur sig dem!

Idag är det ju Frankrikes nationaldag. Vad det innebär för oss vet vi inte riktigt än. Vi har faktiskt inte firat nationaldagen tillsammans förut. Men god fransk mat ska lagas och ätas i alla fall, det är ett som är säkert. Kanske någon frankofil klubb senare på kvällen. 

Men vad ska lagas? Vad är denna dag värdigt?
Just nu står jag och väger mellan kanin/hare eller musslor. Eftersom jag aldrig lagat vare sig kanin eller hare är jag väldigt nyfiken på hur det skulle gå, men musslor är ju så barnsligt gott! Har länge velat testa att koka musslor i torr normandisk cider istället för vitt vin. Borde funka tycker jag. Men den något fetare versionen med camembert och sidfläsk är inte heller så dum. Jaja, det blir till att traska bort till Hötorgshallen efter jobbet och botanisera!
Återkommer senare med resultatet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0