Pulla måste vara svenskans fulaste ord

Emelie: Måste bara få stoltsera lite med att bloggen hade 36 unika läsare igår!  Kan bara hoppas att det håller i sig.
Däremot är ni ju jättedåliga på att kommentera! Det måste ni bli bättre på tycker jag.

Ikväll ska Pierre laga höna, två hönor faktiskt! Som jag hittade i Hötorgshallen för ynka 35 kronor styck. Nu är höna kanske inte det bästa köttet, men det passar utmärkt i långkok! Känner mig nästan lite sugen på att bli förkyld bara för att kunna tvinga Pierre att laga hönbuljong till mig. Det är så jäkla gott när man är sjuk och bara vill ha någonting salt och värmande.

Kan även dela med mig av ett litet frukosttips! Vaknade med en lätt baksmälla och överhängande trötthet i hela kroppen idag efter en kväll på pub anchor. Och när jag är bakis älskare jag tabasco. Man blir liksom lite piggare av det tycker jag. Men vi hade ingen tomatjuice hemma eller någonting annat som man kan skvätta i lite tabasco i. Så jag kokade två ägg, mosade ner dem på två skivor rostat surdegsbröd och skvätte sedan lite tabasco och worcestershiresauce över äggen. Det var förvånansvärt gott!

Nä nu måste jag ge mig av till jobbet. Ett riktigt slöseri på en så här fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0