Bara suktas lite

Jag gillar verkligen pannkakor! Alltså, jag gillar VERKLIGEN pannkakor. Det finns liksom inget lyxigare än att dra på sig fårskinnstofflorna en lördagsmorgon och tassa ut i köket och vispa ihop en liten smet, grädda dem gyllenbruna och sedan dränka dem i socker/sylt/nutella vad du nu är sugen på! Själv är jag en sucker för lönnsirap, framförallt på amerikanska pannkisar. Pierre åt sina med en hårdost på getmjölk som jag inte kommer ihåg namnet på samt några med murkelpaté. Och det var också gott!

I lördags invigde vi plättlaggen och gjorde små smarriga högar med fluffiga plättar!

Alla har väl sitt eget pannkaksrecept så jag tänker inte ge er något. Men om ni vill ha dem lite fluffiga så är det bara att tillsätta ca 1/2 tsk bakpulver i smeten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0