GI-paj eller nåt

Jag fortsatte lite på det "grekiska" temat, eftersom jag kom över väldigt mycket billig lammfärs häromdagen.
Jag och Pierre ska på knytis ikväll, så jag gjorde en paj. Everybody likes pie.



Ca 6 portioner

2 dl sojamjöl
100 g smör


500 g lammfärs
2 tomater
100 fetaost
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
1 msk kalvfond
3 vitlöksklyftor
2 små rödlökar
rosmarin
timjan (helst färsk)
peppar och salt

1. Knåda ihop sojamjölet och smöret till en smidig klump. Tryck ut den i en pajform, nagga och förgrädda 10 minuter på 200 grader.
2. Hacka rödlöken och skiva vitlöken, bryn. Stek tillsammans med lammfärsen.
3. Krydda med örterna och kalvfonden, salta och peppra.
4. Hacka och kärna ur tomaterna, hacka eller smula fetan.
5. Blanda äggstanningen (ägg, mjölk), skaka ordentligt.
6. Blanda färsen med tomaterna och fetaosten, fyll pajskalet med blandningen.
7. Häll över äggstanningen och grädda på 200 grader i 15 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0