Superenkel vardagspasta

Den här pastan är verkligen inget kulinariskt mästerverk, men jag gör den faktiskt ganska ofta! Det är grymt billigt och lättlagat och jag är väldigt svag för kombinationen tonfisk och curry. Äpplet går att utesluta om man inte tycker att frukt hör hemma i mat (jag är egentligen en av dem men försöker vidga mina vyer lite...)
Så här får ni i alla fall receptet!



TONFISKPASTA MED CURRY OCH ÄPPLE

2 pers

1 burk tonfisk
1 gul lök
2 1/2 dl turkisk yoghurt (10 % fett)
1/2 svenskt syrligt äpple
1 tsk sambal oelek
1 tsk paprikapulver
2 msk curry masala
1 näve hasselnötter eller valnötter
1 gnutta kanel
lite salt och peppar
Fullkornspasta
lite rostade solroskärnor på toppen

1.Koka upp pastavatten.
2.Hacka och stek löken. Tillsätt tonfisken och stek tillsammans med paprikapulver och hälften av curryn.
3. Rör ner yoghurten och smaka av med sambal och kanel. Kanelen hjälper till att ta bort lite av syran från yoghurten.
4. Hacka nötterna och äppelhalvan fint och tillsätt i tonfiskssåsen.
5. Salta och peppra om det behövs.
6. Toppa pastan med lite rostade solroskärnor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0