Vegolunch

Idag var inte inspirationen på topp. Jag var sugen på någonting "nyttigt" och har ju utlovat fler vegetariska recept, så det blev fyllda paprikor! Världens enklaste grej, men gott och mättande.



QUINOAFYLLDA PAPRIKOR

1 PERS

1 röd paprika
1dl quinoa
1 grönsaksbuljongtärning
4 coctailtomater eller 1/2 vanlig tomat
1/3 paket fetaost
5 urkärnade soltorkade oliver
2 msk pumpakärnor
5 färska mejramblad
peppar

1. Dela och förgrädda paprikan på 200 grader ca 10 min.
2. Koka under tiden quinoan (med buljongtärningen) enligt anvisningarna på paketet.
3. Hacka tomat, oliver, fetaost och pumpakärnor.
4. Blanda hacket med avrunnen quinoa, klipp ner lite mejram och peppra.
5. Ta ut paprikahalvorna och fyll dem med quinoablandningen, ställ tillbaka in i ugnen. Tillaga i 15 min på 200 grader.

Fyllningen går att variera hur mycket som helst, men ost är alltid ett säkert kort;)



Den här tänkte jag gå loss på imorgon...



Vad ska det bli? Pumpasoppa? Gratinerad? Eller bara ungsbakad?
Vi får se...receptet kommer upp imorgon förhoppningsvis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0