Bondpaj

Jag gillar paj. Paj är min nya grej. Mest för att man kan slänga ner lite vad som helst i den. Gamla rester som man inte vet vad man ska göra av, de där ledsna grönsakerna som sakta vittrar bort i grönsaksskålen, mm.

Härom dagen gjorde jag denna paj. Mest för att jag tycker att den är otroligt snygg.



Som vanligt kör jag min GI-deg som består av 100 g smör och 2 dl sojamjöl, förgrädda 15 min på 175 grader.

Fyllningen består mest av grillade grönsaker, närmare bestämt:
1 röd paprika
1 zuchini
1/2 aubergine
2 små rödlökar

samt
1 burk vita bondbönor
100 g fetaost
samt en kvist små kvistplommontomater (mest för dekoration)

Hacka/skiva och grilla grönsakerna (ej bönorna) i ugn på hög värme (ca 225-250), fyll skalet med grönsaker och (sköljda) bönor.

Häll på äggstanning (jag brukar använda sojagrädde och 2 ägg plus salt och peppar).

Smula fetaosten över pajen och lägg på tomatkvisten.

grädda på 175 g ca 20 minuter eller tills den har fått fin färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0